d’octubre 02, 2006 Publicitat viral i el "robatori" de la cadira de Zapatero, val tot?

Tot el dia hem anat de corcó pel famòs video del grup 4gatos qui li "roben" l'escó a ZP i al final ens hem enterat que formava part d'una acció per donar-li publicitat a la campanya contra la fam organitzada per l'organització Sin excusas 1015. Pretenen donar a coneixer la campanya "Levántate contra la pobreza", un objectiu molt noble. Al darrere hi ha l'agència Tiempo BBDO, que, com recordareu, també va crear el famós video "Amo a Laura". La intenció està molt bé, però la pregunta és, val tot, encara que siga per una causa justa? A més, per filmar aquest video han posat en problemes als funcionaris del Congrés que els van deixar entrar i que no sabien per a què anaven a fer-se servir les imatges. On està el límit? Que l'objectiu siga bo, implica que tots els mitjans son vàlids? Perquè si és així, no passarà massa temps abans que uns altres no tan "considerats" la facen encara més grossa perquè s'ha de defensar una cusa justa i així arriben a "12 monos", que és una gran peli, però que no m'agradaria viure-la en la realitat. Què en penseu, val tot en aquesta nova moda del marketing "viral"?
del.icio.us

6 comentaris:

Anònim ha dit...

per anunciarunes ulleres, el publicista de torn fotografia a una model. el problema es que la cara (i les ulleres) queden massa amunt, aisí que la primera (i potser) unica cosa que veus son els pits de la model. en publicitat si val tot, per que sempre ha estat aixi. realment no crec que hi hagi massa diferencia entre la publicitat normal i aquesta de caire mes "telereal". al cap i a la fi funciona per que ens la creiem, l'objectiu ultim es aquest, creure que els que cantaven a Laura ho feien convençuts; i que els4 gatos realment li han robat l'esco a en ZP; etc...aconseguir lanostre atencio el maxim de temps possible i sembla que aquest nous metodes funcionen. tanmateix no em sembla una cosa ni tan nova ni tan radical, algu recorda avui dia les campanyes de Bennetton?¿

Anònim ha dit...

doncs jo trobo que esta molt bé aquest anunci. veurem com mica en mica la cosa va creixent i cada cop n'hi haura més i millors. el problema sortirà quan s'utilitzi aquesta manera de fer des del poder...

Lluís Gerard ha dit...

Cada vegada hem d'estar més acostumats a dubtar davant de cualsevol notícia/fet que veiem a internet i no acceptar directament el primer que ens diuen o ens ensenyen. De fet, fins i tot notícies falses han arribat a sortir en diaris/webs/televisions de prestigi. Em sembla que hauria de ser la primera cosa que se li digui a una persona abans de conectarse per primera vegada a internet.

Anònim ha dit...

no nomes per internet, recordo un artista conceptual que s'inventava noticies per que els mitjants de comunicacio s'en fessin resso

Albert Arcas i Pons ha dit...

en temes de situacions ficticies que s'acaben agafant com a reals hi ha la guerra dels mons d'orson welles....alucinant el document

Anònim ha dit...

en el video del air force one, es un fake, vaja ke es un montatge, de fet es publicitat del joc de la play estation " mark echos", que per cert es un joc explendid, on tu ets un grafitero y vas pintant per tota la ciutat, y una de les firmes ke tens es precissament la ke en teoria fan a l'avio..."still free" --- a internet tot es mentida, o veritat "mind yourself"!!:)

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint