de desembre 07, 2008 El navegador Opera 10 ensenya les orelles


L'Opera és un dels millors navegadors que mai he fet servir. Des de la versió 6, sempre havia anat molt per davant dels altres fins que va arribar Firefox, que aportava un plus de personalització a través de les extensions superior a l'Opera. Fa molt temps que els entusiàtics de l'Opera (també ho sóc del Firefox...) esperàvem la versió 10 i ja ha arribat, tot i que encara en versió alpha. Ara bé, malgrat estar encara en fase molt embrionària, funciona molt bé. Se li poden afegir totes les funcions extra del Greasemonkey, va ràpid carregant les pàgines, és molt compatible i passa totes les exigències de l'Acid 3, permet navegar sense publicitat i, el que és millor de tot, s'ha millorat la sincronització. Això vol dir que, mitjançant la pàgina MyOpera, quan tanques el navegador i te'n vas a un altre lloc, quan obres l'Opera en aquell altre lloc tens exactament el mateix que tenies quan l'has tancat, marcadors, contrasenyes, sessions... Encara menja massa memòria, però a banda d'això, és una delícia navegar amb el nou Opera 10. Si el voleu provar, el podeu descarregar en aquest enllaç
del.icio.us

4 comentaris:

Jordi ha dit...

Opera és el navegador que faig servir més sovint, més que el Firefox. El motiu? Perquè tot i que ocupa més memòria RAM (això se me'n refot perquè tinc 4GByts), que el Firefox (però menys que l'Internet Explorer), és el que fa servir menys cicles del processador, alliberant-lo per fer tasques més productives. També m'agrada el suport per gestos amb el ratolí que et deixen tirar endavant/enrera, i canviar de pestanya d'una forma molt ràpida.
Quan surti la versió 10 definitiva el baixaré i l'instal.laré i el faré servir com a navegador habitual al meu ordinador.
La única petita pega que hi trobo és que no el pots fer servir en Català.

Xavier Vidal ha dit...

Joki, vàries coses: sí que és pot fer servir en català. Jo el tinc. Simplement li has de copiar el fitxer ca.lg (http://files.myopera.com/quim/blog/ca.lng) al directori mare de l'Opera i indicar-li la ruta des de les opcions (preferències a Mac) i 'voilà', ja ho tens. Jo l'estic fent servir així. I, dos, els gestos de ratolí també es poden fer servir en Firefox i són extremadament còmodes. Hi ha una extensió anomenada Fire Gestures (n'hi ha d'altres, però aquesta és la que millor m'ha anat a mi) (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6366) que fa el mateix que feia des de sempre l'Opera. Espere que et faça servei i, per cert, si et vols baixar la versió alpha, realment sembla una beta o una RC1, a mi em va de conya i només m¡ha petat una vegada. Salut!

Jordi ha dit...

Gràcies Xavier, acabes d'eliminar gairebé la única pega que hi trobava a l'opera.
El què m'estranya és com és que no el faci servier més gent, quan jo el trobo simplement el millor dels navegadors.
Suposo que està relacionat amb el què vam parlar l'altre dia de l'Ubuntu, i que només es parli d'una de les possibles alternatives a l'IE.

David Montilla ha dit...

L'opera és el meu navegador, però no trobes Xavier que animar a la gent a baixar-se una alpha es potser condemnar a la gent que tingui errades i es queixi del navegador?
Per mi perfecte, quan més gent faci servir Opera millor, el faig servir des de la versio 5 i mai l'he deixat de banda.
Salut!

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint