de maig 08, 2009 La publicitat ens perseguirà i ens cridarà pel nom

Aquella famosa escena de 'Minority Report' en què Ton Cruise va per la ciutat i els anuncis li parlen a ell personalment està molt a prop de ser realitat. Als EEUU s'està enllestint una tecnologia que permetrà 'observar' als qui miren la publicitat. Això significarà que tindran el perfil exacte de les persones que s'interessen per un tipus concret de missatges i podran personalitzar els anuncis fins ajustar-los gairebé a la mida de cadascun de nosaltres. La tècnica que s'empra és una càmera que filma i és capaç d'identificar els trets facials dels possibles consumidors que miren la publicitat. És a dir, que quan estem en un centre comercial, en un aparador, un gimnàs o el metro mirant una pantalla, podria ser que la pantalla també ens estiguera mirant a nosaltres i recavant informació per posteriorment emprar-la en l'el·laboració d'anuncis més ajustats als interessos de cadascú. De moment, només reconeixen edat, raça, sexe i alguns trets morfològics més, però si a aquesta tecnologia li afegim que Google i Facebook ja tenen indexades milions de cares pel nom perquè nosaltres mateixos les hem etiquetat en pujar les fotos a Internet, no seria esbojarrat pensar que un dia anirem al bus i un anunci ens invocarà pel nostre propi nom per oferir-nos algun producte publicitari. Ja ens podem anar cordant les espardenyes...
del.icio.us

3 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

ei company! al Condis tenen una versió cutre salsitxera de la cosa aquesta. Darrera la caixera hi ha un panell lluminós on hi posen anuncis, però cada vegada que n'acaba un se sent un xiulet que et crida l'atenció i inconscientment et fà dirigir la mirada al panel dels pebrots.
Em quedo el comentari per Collonades, ja citaré la referéncia com faig sempre. Apasiau

Jordi ha dit...

tinc un dubte: l'anunci el sentirà tothom o només l'interessat? perque que si et criden només els anuncis de Viagra no hi haurà manera de lligar :)))

Anònim ha dit...

jajaja això serà increible, serà una forma de sentir-te important en una botiga que entris només per mirar a la qual segurament no podràs comprar, millor dit jo segur que no podrè comprar, no crec que a la botiga de roba o electrodoméstics del meu barri la possin jejejejeje ho trobarem a les botigues més exclusives com sempre. Es més con tot continui igual no se jo que quedarà dintre d'uns anys!!!!

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint