de juny 22, 2009 Podran els llibres digitals amb el paper?

La pregunta se la fa cada vegada més gent. I té sentit perquè Vicent Partal, possiblement el compare que sap més d'Internet entre Sibèria i Johannesburg, acaba de publicar un llibre que no tindrà edició en paper. Tan sols eixirà al mercat en format llibre electrònic. Es diu 'La llibreta de Pequín' i narra l'experiència de Vicent al successos de la plaça de Tiananmen de Xina, que va viure en primera persona com a periodista. El debat està molt present a la Xarxa i entre els lectors als Estats Units i no passarà massa temps abans no es trasllade a Europa. La recent Fira del Llibre de Madrid no va donar opció als llibres electrònics, però no tots estan en la mateixa línia i ho va demostrar la Fira del llibre de Sevilla. Cada vegada més gent pensem que els llibres electrònics protagonitzaran el futur més immediat. Aleshores, pensarem, 'quina brutalitat feien abans, tallar milions d'arbres per fabricar una cosa que es llegia poc més d'una vegada'. Lectors de llibres electrònics com el Kindle seran clau en el procés, especialment ara que Amazon ha obert el codi del seu aparell i els desarrolladors podran millorar-lo. Ja m'han vingut ganes de llegir el llibre del Partal amb suport digiltal!
del.icio.us

2 comentaris:

DR SLUMP ha dit...

hola, quan vivia al Japó, 2003/04, em vaig comprar el Sony Librié, un del precursors dels llibres eléctronics, doncs be, n' estic molt content, va perfecte, i mira que es vell, la comoditat de llegir als ferrocates amb aquest aparell no te preu.

David

Jordi ha dit...

Doncs jo en vaig voler regalar un a una persona que li agrada molt llegir, i va ser un fracàs total. La raó? Perquè no és senzill d'utiltizar per una persona que no hi està acostumada, i per les poques novetats que hi ha en Català per descarregar-se.

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint