de juliol 06, 2009 La seguretat de l'Iphone, seriosament compromesa

L'Iphone és una de les sensacions tecnològiques dels darrers anys, però també té problemes. Molts d'ells, de seguretat. La cosa ve al cas perquè s'ha descobert que enviant-li al nou Iphone 3GS un simple missatge de text amb codi binari incrustat és possible controlar-lo des de fora. La vulnerabilitat permet a l'atacant escoltar les converses telefòniques que té el propietari i també localitzar-lo mitjançant el propi GPS del telèfon. I si es pot fer això, podeu comptar que es pot fer gairebé tot. A més, fa un parell de dies que s'ha publicat una aplicació anomenada 'purplera1n' que permet posteriorment alliberar l'Iphone 3GS amb els diversos mètodes que hi ha a la xarxa. Els problemes de vulnerabilitat de l'Iphone no són nous, i fins i tot fa poc s'oferia una bona recompensa per petar l'aparell, però ben segur que en quan s'actualitze el programari base del telèfon quedaran solucionats. Ara bé, el que hem de tenir amb compte és que els nous telèfons ja són 'poc telèfons' i 'molt ordinadors' i, com a tals, estan sotmesos als atacs dels hackers perquè hi contenen molta informació sensible. Prenem nota i precaucions, com ara no portar sempre el bluetooth connectat, com instal·lar algun programa de seguretat contra troians o bé pensar-nos-ho bé abans d'executar missatges sms o multimèdia desconeguts. Una pregunta: els qui teniu Iphone, esteu contents amb ell com a telèfon de feina? És evident que és un gadget de luxe, però alguns es queixen de la seua utilitat com 'aparell de batalla' professional. Què en penseu?
del.icio.us

5 comentaris:

Unknown ha dit...

Per mi es fantàstic aquest aparell. Em permet disposar d'internet al palmell de la mà, allà on sigui.

- Pel tema de seguretat, em pots indicar algun aparell que siguie 100% segur? segurament ha de ser un aparell que no et permeti comunicar-te!

quitus ha dit...

almenys, queda clar que la lacra dels virus i de software "petable" no es exclusiu de Microsoft.

XMen ha dit...

La gran (des)gràcia és que amb totes les aplicacions actualment s'ha convertit en imprescindible: el faig servir com a comandament a distància de l'ordinador de salon (HTPC de casa) o per accedir al servidor de la feina via connexió punt a punt... ara mateix estic desenolupant una aplicació per fer pressupostos pròpia que només serveixi per a la meva empresa (emprant l'entorn de desenvolupament de Apple).
com diria en Jesulín en dos paraules IMPRE-SIONANTE

Miquel Pats ha dit...

Jo crec que es un cagarru, es molt millor qualsevol HTC.

Barcelona Segway glides ha dit...

Doncs jo el faig servir les 24 hores del dia pràcticament, hi tinc els correus, l'agenda ical per saber les cites amb els clients. Facebook i twitter, el safari per navegar la web, l'stanza per llegir llibres, el comiczeal per llegir comics, l'aplicació de l'iphone per escoltar música, podcasts (de rac1 esclar) i series i películes. També puc pujar les fotos de la feina directament al facebook o el flickr... podria estar així una bona estona :)

Resumint, estic encantat amb l'aparell, tinc el 2g i estic esperant que m'arrivi el 3gs que el meu ja està una mica vellet amb tant d'ús.

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint