de març 02, 2007 Victor Manuel i Franco

Fa dies que volta per la Xarxa la història de la cançó que li va dedicar el cantant d'esquerres Víctor Manuel al dictador Franco. Tots tenim un passat, efectivament i molta gent està matxucant Víctor Manuel perquè va composar un tema que alabava el tirà. Ell s'ha defensat diguen que era molt jove i molt ingenu i volia obrir-se camí. El que resulta realment estrany és que mai no se n'haguera parlat i que ell mateix mai haguera esmentat el tema. Jo vos pose la lletra de la cançó i la mateix a cançó (la podeu descarregar ací) perquè he començat a detecta que molta gent pensa que es tracta d'una llegenda urbana, un dels molts hoax que corren per la Xarxa (com el de La Oreja de Van Gogh o el de Hilfiger). Que cadascú traga les seues conclusions i, a poder ser, les deixe ací escrites.
"Hay un país que la guerra marcó sin piedad.
Ese país de cenizas logró resurgir.
Años costó su tributo a la guerra pagar.
Hoy consiguió que se admire y respete su paz.
No, no conocí el azote de aquella invasión.
Vivo feliz en la tierra que aquél levantó.
Gracias le doy al gran hombre que supo alejar
esa invasión que la senda venía a cambiar.
Otros vendrán que el camino no habrán de labrar.
Él lo labró, a los otros les toca sembrar.
Otros vendrán, el camino más limpio hallarán.
Deben seguir por la senda que aquél nos marcó.
No han de ocultar, hacia el hombre que trajo esta paz,
su admiración. Y por favor pido siga esta paz"
del.icio.us

3 comentaris:

Anònim ha dit...

quina pena... a espanya no hi ha esquerres, només algunes façanes. Franco va guanyar la guerra i segueix manant un cop mort, ja es deia que ho deixava tot lligat.

Unknown ha dit...

No és cert que aquesta història surti ara... jo li vaig sentir a l'Arús farà uns 15 anys, a la ràdio... i crec que posava l'àudio i tot.
A mi, personalment, no em sembla tant greu el que fes quan era un mocós.

Maria Escalas Bernat ha dit...

Tots, absolutament tots, tenim punts obscurs de la nostra biografia que algú pot fer servir en contra nostra.
A mi m'agrada Victor Manuel, i no em deixarà d'agradar per un error de joventut. Perquè també jo de jove em vaig equivocar. I molt.

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint