de juliol 11, 2008 N'hi ha per tant amb l'Iphone?

Sembla que s'acabe el món tecnològic i digital amb l'eixida al mercat de l'Iphone. Ningú no negarà que és un artilugi fascinant, però acabes tenint la sensació que el màrqueting ha fet més que les pròpies prestacions del telèfon. Ara tothom va com boig per aconseguir-ne un i no sé si quan n'hi haja un milió voltant pel mercat espanyol deixarà de ser un objecte exclusiu, de culte, gairebé un gadget per membres inciàtics de la tribu de frikis tecnològics, como ho era quan no es podia vendre i la gent l'encarregava petat per Internet. Ara bé, si fas números, empresarialment té un risc vendre l'Iphone: costa de fabricar al voltant dels 115€; es ven lliure al voltant dels 600€; imaginem que Apple ven un milió d'aparells a Telefònica a 350€, preu de proveïdor i que la mitjana que pagaran els clients finals per aparell ronde els 110€ (sent generós): això significa que Telefònica financia al voltant dels 200€ per terminal, que, és clar, acabarà recuperant en dos anys amb créixens, però que, de moment, li costarà 200 milions d'euros de la butxaca l'operació. Cent milions si en ven la meitat. No us sembla un risc empresarial? He posat una enquesta a la columna de la dreta per saber si n'hi ha per tant amb l'Iphone. Feu un clic i ho comentem la setmana que ve a la ràdio.

del.icio.us

14 comentaris:

Xavi ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Xavi ha dit...

No crec que sigui arriscat, una empresa com Timofonica que guanyà el passat 2007 8000 milions d'euros de beneficis en un any... què son 200milions per a ells.

Jo no me'l penso comprar, surt carissim: http://www.elpais.com/recorte/20080710elpepunet_2/XLCO/Ies/tarifas_iPhone_3G.jpg
Lo pitjor és que el contracte et lliga a Movistar i a aquest model de iPhone per 2 anys. Abans d1 any sortirà una nova versió de iPhone amb els punts flacs millorats (càmara,grabació video, gps en temps real, etc) amb més capacitat i més barat.Apple no es quedarà parada sense evolucionar el seu iPhone durant 2 anys.

Anònim ha dit...

Bon dia, jo fa 5 mesos que el tinc, (EE.UU) com a telefon fatal i és molt incomode de portar. Acaba sent un totxu a la botxaca. L'he regalat a la dona i ara porto el mobil d'abans...

Alexandre Fillat ha dit...

Penso que fa falta tot això?
Com a bon mòbil ho ideal es un senzill sense symbian ni punyetes.
I si després vols un ipod o el q sigui per escoltar musica o trastejar les fotos hi han dispositius pensats per això.
Per qui vulgui un trasto que pesa i que fa moltes coses i a part pots trucar, endavant.
I això de lligar-se a timofornica ...

Joan Martín ha dit...

Crec que telefonica a fet una campaña de imatge, no crec pas que guanyin diners, la competencia estará "al loro", y en dos anys em costa creure que no aparegui res d'igual o millor....

Crec que es una estrategia empresarial per reforça la imatge de telefonica, poder, modernitat y repercusió.


Salutacions!!



Joan Martín

Miriam Álvarez ha dit...

Hola. Penso que hauríem de preocupar-nos més en que els pobres tinguin alguna cosa que menjar, que no fer cues i gastar tant diners i temps en una cosa com aquesta. És trist.

Salutacions.

Xavier - Tarragona ha dit...

Hola a tothom! :-)

Volia enviar un email al programa justament quan estava parlant aquesta tarda l'amic Xavier Vidal, perquè els mitjans esteu transmetent una idea als possibles compradors de l'IPhone que no és del tot correcta (i fins ara cap mitjà ho està explicant correctament).

A veure, encara que Telefònica inclogui una clàusula de permanència de 2 anys al contracte, això no significa pas que l'usuari no pugui trencar aquest contracte abans dels 2 anys. Això no us ho explicarà Timo...vull dir, Telefònica, però els advocats tenim una eina per trencar aquests suposats contractes de permanència que, realment, NO EXISTEIXEN (tot i que les companyies de mòbils i Internet vulguin transmetre aquesta idea, que no s'ajusta a Dret).

A veure, la "Ley de mejora de los Consumidores y Usuarios de 2006" va introduir, entre d'altres, el dret dels consumidors i usuaris a resoldre en qualsevol moment el contracte de subministrament amb aquestes empreses de telecomunicacions, sense cap mena de sanció o perjudici. No s'ha de justificar per cap rao, no s'ha de dir res més que vols donar-te de baixa i prou! La companyia (Telefònica, Orange,... qui sigui) t'ha de donar de baixa encara que sigui als pocs mesos d'estar amb ells i encara que tu hagis firmat al contracte que estaràs 2 anys de permanència, com diu aquest contracte de Telefònica amb l'IPHONE.

Ara bé, hi ha un "petit detall" que s'ha de tenir en compte: i és el fet que sí et poden cobrar, quan et dones de baixa abans del termini de permanència, que abonis aquells descomptes promocionals que, teòricament t'havien fet per firmar el contracte. En aquest cas, l'única cosa que et poden fer pagar és l'import de venda real de l'aparell, de l'IPHONE. Però clar, això sempre serà molt més avantatjós que pagar els 1.800 €, més o menys, als que et compromets amb aquest contracte de 2 anys de Telefònica.

Insisteixo, no és veritat que hagis de quedar-te 2 anys amb Telefònica. De fet, pots agafar ara l'IPhone, estar-te un parell de mesos amb Telefònica (per comprovar com és de cara :-P) i comunicar-los després que et dones de baixa (comunicació, preferentment amb Burofax, que és Telefònica i cal anar amb peus de plom). Hauràs de pagar-los, imagino, al voltant d'uns 300 € pel descompte que t'havien fet per vendre't l'IPhone, però mira, quedes alliberat de Telefònica. Després, alliberes l'IPhone i li poses qualsevol tarja d'un mòbil 3G i... au, a còrrer!!! :-)

Una salutació cordial a tothom!

(Per cert, no dono cap link del software per alliberar l'IPhone -tot i que molts sabreu com trobar-lo, oi?- perquè Telefònica té l'exclussiva de la seva comercialització a Espanya i això sí que seria il·legal)


Xavier - Tarragona
LaWEBERA TopSoft

Xavier - Tarragona ha dit...

Molt important!!!! (que no sigui dit que no ho aviso):

Si algú es dona de baixa d'aquí a un temps del contracte de Telefònica -com us ho he explicat abans- que no sigui tan ruc de dir a Telefònica que es dona de baixa per alliberar el terminal després, amb un software pirata, per fer-lo servir amb una altra companyia - Telefònica té l'exclussivitat de la seva comercialització a Espanya i amb això sí que us poden buscar les pessigolles, jurídicament parlant.

Només s'ha de dir que us voleu donar de baixa i prou. Si algú pregunta, li dieu que el fareu servir per sentir música com un IPod i prou (tot i que no heu de donar explicacions de res).

Salut!
Xavier - Tarragona
LaWEBERA TopSoft

Xavier Vidal ha dit...

Osti Xavi, això que dius no és gaire conegut però, efectivament, és veritat. El que passa és que s'hauria de saber exactament què et cobren pel telèfon. Supose que ho posarà al contracte, però ho deuen tenir estudiat i deu ser molt. Tant com per a que no et siga rendible fer-ho. Si algú sap quan és exactament, que ho diga. Salut i gràcies!

Xavier - Tarragona ha dit...

Hola Xavier! :-)

A veure, la Llei és taxativa i estableix que:

"2. Se prohíben, en los contratos con consumidores, las cláusulas que impongan obstáculos onerosos o desproporcionados para el ejercicio de los derechos reconocidos al consumidor en el contrato.

3. En particular, en los contratos de prestación de servicios o suministro de bienes de tracto sucesivo o continuado se prohíben las cláusulas que establezcan plazos de duración excesiva o limitaciones que excluyan u obstaculicen el derecho del consumidor a poner fin al contrato.

El consumidor podrá ejercer su derecho a poner fin al contrato
en la misma forma en que lo celebró, sin ningún tipo de sanción o de cargas onerosas o desproporcionadas, tales como la pérdida de las cantidades abonadas por adelantado, el abono de cantidades por servicios no prestados efectivamente, la ejecución unilateral de las cláusulas penales que se hubieran fijado contractualmente o la fijación de indemnizaciones que no se correspondan con los daños efectivamente causados."

(Art. 1.6 Ley 44/2006, de 29 dic., de mejora de la protección de consumidores y usuarios, que modifica l'article 12 de la Ley 26/1984, de 19 jul., General para la Defensa de Consumidores y Usuarios.)

Això significa que mai Telefònica podrà demanar-nos una quantitat superior al preu de venda d'un IPhone a Espanya. És clar que ara ens trobem amb un petit problema (que es resoldrà, malgrat tot, en poc temps) i és que Telefònica té amb Apple un contracte d'exclussivitat per a la seva comercialització, però a més, Telefònica no està venent l'IPhone de forma lliure (no em refereixo a que el telèfon sigui lliure), és a dir, deslligat d'un contracte de subministrament telefònic, per la qual cosa, no sabem quin és el preu de venda de l'IPhone a Espanya.

La "indemnització" (no és tal cosa, però per entendre'ns) que hauríem de pagar a Telefònica mai podria ser superior al preu de venda d'un iPhone. És a dir, uns 300/400 € potser?

Certament, la Llei també obliga a que el contracte posi fil per randa els preus de tot el que es contracta, on s'hauria d'incloure el preu dels "regals promocionals" que ens fan. No tinc clar que Telefónica compleixi amb això en el cas de l' iPhone. Ja ho veurem perquè ara mateix no he vist cap contracte dels iPhone amb Telefònica.

Però insisteixo, és fals que no poguem donar-nos de baixa abans dels 2 anys. I, igualment, Telefònica tampoc ens pot obligar a pagar-los, no sé, 1.000 € per una suposada "indemnització". Mai! Si ho posés al contracte, seria una clàuslua abusiva, també "penalitzada" a la Llei 44/2006, totalment il·legal, que es tindria per inexistent i inaplicable. Només, òbviament, els hauríem de pagar l'aparell, l'iPhone, que ens quedem, al mateix preu al que Telefònica vengui aquests aparells en el mercat. És l'única quantitat que es pot admetre en Dret. I, atenció, s'haurà de descomptar el preu que ja hàgim pagat per l'aparell, perquè en totes les ofertes, tret de la més cara on diuen que te'l donin gratis (jajajaja), a la resta et fan pagar diverses quantitats per l'IPhone (39 €, per exemple. Doncs aquests 39€ s'hauríen de descomptar del preu de venda). No sé si m'he explicat.

Ara bé, estem parlant de Telefònica i això significa: anar amb peus de plom. És a dir: Burofax amb avís de rebuda, per donar-nos de baixa, amb el preavís de 15 dies -perquè no ens cobrin aquell mes- i esperar que no hàgim d'anar a una OMIC o a un jutjat en el pitjor dels casos...

(Finalment, comentar-vos que he vist un video d'un "iPhone 3G" -weno...- xinès que... flipes!!!!! A veure si esbrino si el venen o què, perquè pot ser la òstia!!! xD xD xD

Salut a tothom!

Jordi ha dit...

Doncs jo faig servir el mobil vell de la cunyada (ja n'ha tingut 2 més), i va de nassos. A part, si em cau a terra es que ni m'immuto.
Ah, i si vull escoltar musica tampoc em compraria un ipod, k no duen radio i no us podria escoltar ;)

Xavier - Tarragona ha dit...

Hola Xavier!

Ja sé quins "preus" s'han de pagar a Telefònica si et dones de baixa abans dels 2 anys de suposada "obligació de permanència". Com hi tanta varietat de tarifes de contractes, la cosa pot anar des dels 100 als 500 €, depenent de l'import que s'hagi pagat, inicialment, pel iPhone, evidentment. (Per cert, als contractes de Telefònica-Movistar que he vist, no posa res de tot això (de poder-se donar de baixa abans dels 2 anys). Desconec si és una errada de la botiga de Tarragona d'on són o és generalitzat, ignorant que la Llei ho permet.)

Prenent com a base el contracte més econòmic de l'iPhone de 8 Gb, s'hauria de pagar 426 €. Trobo que és un preu car per comprar-te un aparell com l'iPhone, que és un móbil dolentet, limitat en video i un iPod massa car.

Per descomptat, després hauríem de contractar amb algun altre operador per una tarifa decent de dades: Yoigo, per exemple.

I, finalment, una cosa que volia comentar és que ni Orange ni, sobretot Vodafone (que ha copiat descaradament les tarifes de Movistar... feu números i ho veureu) han ofert absolutament res de millor de tarifes de dades i terminals Windows Mobile. Si algú dubta que a Espanya NO HI HA COMPETÈNCIA REAL entre les companyies principals és que està cec. Tan cega com ho està la Comisión Nacional de la Competencia (abans, Tribunal de Defensa de la Competencia).

Per cert, amic Vidal, a la Xarxa no trobaràs gaire cosa de tot això, o sigui que si fas un post al blog tindrà ressò assegurat. De fet, només avui es llegeix que FACUA denuncia que els 2 anys de contracte de Movistar ho troben "desproporcionat": http://www.facua.org/es/noticia.php?Id=3230.

I una cosa, es comenta que el firmware 2.0 de l'iPhone 3G ja es pot alliberar i que ho ha aconseguit l'iPhone Dev Team. No poso cap link per raons que ja sabem :-P

Salut i... no us compreu un iPhone a una botiga Movistar. D'aquí a no res s'aconseguiran per 100 € a la xarxa. :-)

Xavier - Tarragona
LaWEBERA TopSoft

Anònim ha dit...

Sigui com sigui, gràcies al Boom del Iphone a Movistar les altres companyies han hagut de contraofertar i tenen ofertes molt interessants si amenaces en marxar.

Josep Manel ha dit...

No és diu quelcom de nou. Tot i que és d'agrair,
gairebé tothom sap el que li costa donar-se de baixa d'un operador: preu real de l'aparell (si escau), i prou. Jo l'he tingut a les meves mans fent proves i no canviaria una bona pda-phone o qualsevol model de la gama alta de nokia per aquest subproducte per a frikis applelians. Symbian forever!

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint