de febrer 19, 2012 Voleu riure i reflexionar al mateix temps? "Els elefants interiors" és la manera

Ja podeu trobar a les llibreries "Els elefants interiors", el meu nou llibre que va guanyar el Premi 7Lletres, instituït en honor del gran Manuel de Pedrolo. No seria massa bonic que jo mateix diguera coses del meu llibre, així que el que faré serà posar-vos un fragment de la primera història que faça d'am, a vore si vos entren ganes de llegir-lo:
"Al tercer intent d’obrir aquella heroica segona closca, el ganivet lliscà per primera vegada cap a dalt (algú hauria d’explicar raonadament per què aquests maleïts ganivets tan menuts estan tan perillosament esmolats, si no han de servir per fer cap autòpsia, sinó només per fer palanca). La punta de l’estilet s’anà a incrustar directament al meu dit gros amb la precisió i la fúria de les sagetes que El Greco pintà al cos de sant Sebastià. El primer impuls lògic va ser estampar l’ostra contra la paret oposada de la cuina, on les rajoles mostraven uns arabescs marronosos amb motius florals, molt a conjunt amb el to de l’ostra coratjosa, orgullosa i ben tancada, que jo mantenia en la mà. La variació Goldberg BWV 988/aria, bàlsam indiscutible per a revolucions particulars molt discutibles, va tranquil- litzar la intenció inicial. I dos dits de bon vi blanc van acabar d’aquetar els meus exasperats ànims bel·licosos. Són coses de la cuina, pensí, i simplement vaig refilar l’ostra orgullosa al poal de les escombraries. Sabia pels clàssics grecs que la pitjor venjança era ignorar l’ofensa, així que vaig alçar el peu del polsador de les escombraries i l’ostra guerrera desaparegué en la foscor de l’oblit"
del.icio.us

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint