de maig 15, 2013 El futur de la música, entre Google i l'Spotify? (La criatura es diu "All access")


(Actualització: el servei es va presentar finalment ahir, es diu "All Access" i és un sistema de música en streaming de pagament, 9,99$ al mes, però sense possibilitat d'escoltar música de franc amb anuncis, com sí que permet, i de fet és l'
us majoritari -18 milions d'usuaris- l'Spotify). Google està pensant a posar en marxa un sistema de subscripció musical per fer la competència a Spotify. L'empresa nord-americana sap que el futur de la música no està a les botigues ni en els suports físics, sinó en la gestió dels drets de les obres per sistemes digitals. I sembla que Universal i Sony podrien estar a bord amb el projecte de Google. Spotify té més de 24 milions d'usuaris i uns sis milions són de pagament. D'altra banda, Pandora, la ràdio online que permet escoltar música sense pagar, té a la vora de 200 milions d'usuaris. Grooveshark té al voltant d'uns 35 milions de persones registrades arreu del món. I altres sistemes, com ara Deezer o LastFM afegeixen encara més mercat a la música en streaming. Si a tot això sumem que KimDotcom té al cap convertir Mega el successor de Megaupload en un canal de comunicació directa entre autors i consumidors de la música, la conclusió podria ser que estem a les portes d'un punt d'inflexió en aquest univers. És per tot aquest context que sembla encara més poc assenyada la iniciativa del govern francés d'imposar un impost a tots els dispositius mòbils per compensar la pirateria audiovisual. La clau econòmica d'aquests temps està en fer les coses barates i fer-ne moltes, no en cobrar-ho tot a preu d'or i esperar que els qui més diners tenen t'acaben salvant el model de negoci.
del.icio.us

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint