de gener 13, 2014 Com crear un cercador Google personalitzat

Google és el rei dels cercadors. No ho dubta ningú. I és realment efectiu i ràpid. Tampoc en això hi ha cap dubte. Ara bé, si anem un pas més enllà, de vegades, els resultats que ens retorna el cercador són massa grans pels nostres interessos. Per això em vaig preguntar: podria crear un cercador Google que només buscara en aquells llocs que a mi m'interessa i el tipus de material que m'interessa? Doncs investigant una mica vaig vore que era possible. A continuació vaig crear el meu propi cercador personalitzat, en aquest cas a les teles i mitjans audiovisuals d'arreu d'Espanya que em va molt bé per la meua feina, i, per finalitzar, el vaig fer públic. S'hi pot accedir des d'aquesta adreça. Realment pràctic, útil, de gran ajuda. El procés és realment senzill i molt guiat. Les passes són les següents: primer, accediu a aquesta pàgina de Google. Segon, ingresseu els llocs on voleu que es faça la cerca, en podeu posar tants con vulgueu i només buscarà en aquells webs. Tercer, escolliu l'idioma en què voleu que busque i accepteu les condicions. Ja teniu un cercador personal creat. A partir d'aquell moment, des del panel de control ja podeu afinar els paràmetres, com ara el disseny, si voleu que busque també imatges i altres petits detalls. A partir d'aquell moment podeu accedir a la vostra adreça personalitzada del cercador  i fer-la pública per a què qualsevol que vulgua se'n puga també aprofitar. És un de tants serveis premium 'gratuits' de Google. Bé, ja sabeu que mai res és totalment de franc perquè Google ens fa la feina a canvi de registrar i processar tot el que fem. Però tot té un preu en aquesta vida, no?
del.icio.us

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2010 LES OVELLES ELÈCTRIQUES
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint